Уволниха „Ястребът“ на Американската консервативна журналистика Бил О’Райли

Медиите на Демократите цял ден наблягат на отстраняването на „железния глас“ на Републиканците

Един от най-известните Американски ТВ водещи журналисти, най-изявеният Републиканец в гилдията Бил О’Райли бе освободен от консервативната Фокс Нюз.

Един от най-известните Американски ТВ водещи журналисти, най-изявеният Републиканец в гилдията Бил О’Райли бе освободен от консервативната Фокс Нюз.
„След задълбочен и внимателен преглед на твърденията, компанията и Бил О’Райли се съгласиха, че Бил О’Райли няма да се завръща в канала на Fox News,“ се казва в специално изявление за „Фокс 21 Век“, компанията-майка на Fox News. Фокс е добре позната, като медия-флаг-мен на Републиканците в Съединените Щати.
Днес по-късно в изявление г-н O’Reilly похвали Fox News, но заяви, че „е изключително обезсърчаващо, че разделяме пътищата си, поради напълно неоснователни твърдения“.
Рязкото и неудобно изгонване на един от най-популярните и влиятелни коментатори в телевизията, дойде след близо 20 години стаж на О’Райли в медията (1996), собственност на бившия собственик на българската бТВ Мърдок, който по-рано купи и Ел Ей Таймс.

Бил О’Райли и Доналд Тръмп са добри приятели, заедно посещават и спортни съзтезания в техния Ню Йорк.

Най-допусканият журналист до президента Доналд Тръмп, с над 20 интервюта, е изгонен само две и половина седмици след разследването на друга Американска медия, добре известна подръжничка на Демократите – „Ню Йорк Таймс“, което разкрива как и двете компании (Fox News и Fox News 21 Century) многократно са стояли „зад гърба“ на О’Райли, дори и след обвиненията срещу него за сексуален тормоз.

Журналистите в основната пък медия на Демократите CNN, цял ден днес разказват с подробности за уволнението на колегата си. Известният журналист Андерсън Купър специално посвети цялото си днешно предаване на изключването на О’Райли с множество гости и репортажи, които наблегнаха на възката Тръмп-О’Райли. Купър е съгражданин на двамата му „противници“ и е водещ журналист в Новините на Си Ен Ен. Носителят на пет награди „Грами“ топ-журналист, първо завършва колеж с два летни стажа в ЦРУ, учи университет във Виетнам, следва Йейл, работи за Канал 1 и Ей Би Си,  Си Би Ес, и от 2001 и Си Ен Ен. Андерсън открито признава, че е гей и през 2011 се жени за гаджето си, собственник на гей-бар. Според „Ню Йорк Таймс“ Андерсън Купър е „най-известният открит гей-журналист в американската телевизия“. 

Същият „Ню Йорк Таймс“ сега пък успя да разкрие, че Фокс и господин О’Райли са стигнали до съдебни споразумения с пет жени, които са се оплакали от сексуален тормоз или друго неподходящо поведение от негова страна. Договорените суми възлизат на около 13 милиона долара.
Повече от 50 рекламодатели бяха спряли парите за шоуто „О’Райли Фактор“, а групи за правата на жените бяха призовавали за отстраняването му. Вътре в компанията пък, жените изразиха възмущение и поставиха под въпрос дали висшите ръководители са сериозни в поддържането на култура, основана на „доверие и уважение“, и обещаха още миналото лято да се борят срещу О’Райли, след като друг скандал за сексуален тормоз доведе до свалянето на Роджър Ейлс, като шеф на Новините на Фокс. „Нежната част“ ба Фокс оказа силен натиск върху семейството, което контролира компанията, това на Рупърт Мърдок (род.1931г.), който през 2016-та година се сгоди в Лос Анджелис с 25-години по-младата Джери Хол, бивш модел и половинка на рок-легендата Миг Джагър.
Бил О’Райли е на 67 години, и започва работа в мрежата Фокс през 1996 година. Той беше най-високо оцененият водещ в кабелните новини, представяйки предизвикателни коментари всяка седмица в прайм-тайма, като бе известен с патриотизъм и презрение към политическата клика.
Уволнението на О’Райли е значителен удар за състава на Fox News, който доминира в рейтинговите класации за най-популярните кабелни новини. През януари групата изгуби и друга звезда, Мегън Кели.
Шоуто на О’Райли ще бъде заменено още тази вечер с това на Такър Карлсън, който се премести в зоната на най-гледаемото време на канала едва през януари т.г.