ОСКАР 2012 – старата класика на Холивуд прегази младите ентусиасти – OSCAR 2012

Голямото име на ОСКАР-ите безспорно е “Артистът” - черно-белия ням шедьовър!

Голямото име на 84-тото издание на ОСКАР-ите безспорно е “Артистът” – черно-белия ням шедьовър, който триумфира с пет статуетки, в т.ч. топ наградата – “Оскар” за най-добър филм

Ретро мотиви и облеклата

НАГАРАДЕНИТЕ /класацията и с оригиналните заглавия на английски език + вижте видео/

Лос Анджелис ЕВГЕНИ ВЕСЕЛИНОВ

26 февруари 2012 г. Старата класика на Холивуд прегази младите ентусиасти на тазгодишното 84-то издание на наградите ОСКАР. Класическото облекло и на дамите, и на господата, както и начинът на държане, бяха най-добре приветствани от журналистите и феновете на „червения килим“ пред КОДАК театър в Холивуд  в „столицата на Световния ентъртеймънт“ Лос Анджелис, където бяхме и ние за да ви разкажем по-интересното.

Превъзходството на класиката се разположи комфортно и в залата, където видяхме и качествени заглавия, като черно-бялата лента “Артистът” която донесе на екипа й цели 5 статуетки –  филм на годината, режисура, главна мъжка роля, костюми (въпреки че е безцветен ?!) и музика. Макар и не американска продукция, а френска, филмът стана хит и достойно се нареди в дългия списък на взелите ОСКАР и по-скромният на тези с по няколко, особено неми филми, и то в цветния Век на технологиите днес.

Голямото име на ОСКАР-ите безспорно е “Артистът” – черно-белия ням шедьовър! За първи път след 83 години ням филм беше обявен от Американската киноакадемия за най-добрия в светa!

Френският актьор Жан Дюжарден, който играе главната роля, прескочи Холивудските звезди в категорията за най-добър актьор. От сцената той рече: “Обичам страната ви!”

Но най-силно гръмна режисьорът Мишел Хазанвиначус, който взе статуетката за режисура в конкуренцията на символи в киното, като Мартин Скорсезе, Уди Алън, Терънс Малик и Александър Пейн.

Гранд-дамата на Холивуд Мерил Стрийп взе третия си “Оскар” от 17 номинации за ролята на Маргарет Тачър в “Желязната лейди”.

Другият голям фаворит -“Изобретението на Хюго”, също прибра пет статуетки, но основно в техническите категории. Великият Робърт Ричардсън спечели “Оскар” за операторско майсторство, а визуалните ефекти в 3D eкстраваганцата на Скорсезе също бяха отличени.

Уди Алън спечели златото за оригиналния сценарий на “Полунощ в Париж”, но както обикновено, той не присъства на събитието.

Първи на сцената бе поканен Том Хенкс,  двоен носител на ОСКАР  и български зет. Следваха звезда след звезда, които произнасяха заветната фраза „И победител е …“.

Ветеранът Кристофър Плъмър (82), номиниран за поддържаща роля сподели, че „ключът за успеха е това да не спираш“ и го доказваше и с плюшеният турско синъо костюм, който бе единствен на пътеката пред КОДАК.

Ретро мотиви и в облеклата

Старата класика на Холивуд прегази младите ентусиасти на наградите “Оскар”. Класическото облекло и на дамите, и на господата, както и начинът на държане, бяха приветствани от стотиците журналисти и фенове на червения килим пред “Кодак тиътър” в Холивуд, Лос Анджелис

Всичките звезди на Холивуд, милиони долари в злато и диаманти, дантели и сатен се изсъпиха пред КОДАК театър на Холивуд булевард в Лос Анджелис  тази неделя. Може би за последен път там, след като наскоро се разбра, че от следващата година Оскарите ще имат нов дом, а “Кодак Тиътър”  вече носи името “Холивуд енд Хайланд Сентър”.

Най-ефектно бе пристигането на британския комик Саша Барон Коен, който въпреки забраната на организаторите, все пак се появи в костюма на Аладин – главен герой от последния му филм “Диктаторът” и разсипа по червения килим прах от урна с образа на покойния севрнокорейски лидер Ким Чен Ир.

Пухкавата Мелиса Макарти (41, Melissa McCarthy), номинирана за подържаща роля в третият си филм в кариерата й Bridesmaids се появи с дантелена рокля с големи диамантени пафти и колан, като въобще не се смущаваше от нейното „супер плюс сайз боди“, което придаваше особен облик на дамската част на „червения килим“. Това бе 25-тата съща номинация за актрисата за 2011 година на фестивали в САЩ, като 4 от тях се оказаха успешни.

Ветеранът Кристофър Плъмър (82), номиниран за поддържаща роля сподели, че „ключът за успеха е това да не спираш“ и го доказваше и с плюшеният турско синъо костюм, който бе единствен на пътеката пред КОДАК. В крайна сметка роденото в Канада през 1929 г. единствено дете в семейство Плъмър отнесе статуетката за ролята си във филма „Начинаещи“, която е първият му Оскар в 50-годишната му кариера.

„Посланикът на Холивуд“ Джордж Клуни (50, George Timothy Clooney), който пристигна с по-високата от него Стейси Киблер, изглеждаше перфектно с класическия си костюм в стил „Холивуд 1960“ и типично в негов стил каза че „утре ще спи до късно, ще стане да разходи кучето си,  и че наградите са за разтоварване през уикенда.“ Явно зрителите им харесаха неговите закачки и изстреляха неговото име само за 10 минути с над 12000 гласа, което бе 3 пъти повече от другите появили се преди него на червения килим,  на върха на класацията за „най-гледан образ“, според данните които се предоставяха на журналистите през цялото време от телевизия АБС. Клуни бе номиниран за „най-добра мъжка роля“  за влиятелния барон  Мат Кинг във филма „Потомците“, но не успя да вдигне статуетката, в пряка надпревара с най-добрият му приятел Брад Пит, който също остана без награда.

Мила Йовович (17 дек 1975, Киев, Milla Jovovich) бе другата звезда, която зрителите набързо изкачиха начело за „най-гледан образ“, като надмина другите американски звезди, не само с ръстът си от 174 см, но и с така дългите си крака, макар че присъства на наградите ОСКАР за първи път в близо 15-годишната си кариера и не е номинирана никога.

Родената и израснала в Бронкс актриса и певица от пуерторикански произход  Дженифър Лопес (42, Jennifer Lynn Lopez) се появи с една от най-харесваните рокли, дълбоко впита и лъщяща с добре изрязано диколте и ръкави, която засенчи дори и номинираните й колежки. Все пак и тази рокля не й бе помогнала да бъде поне веднъж номинирана в 17-годишната й кино-кариера, както и да запази бракът си с Марк Антъни с който се разделиха наскоро, с когото имат две деца.

Трудно бе за феновете и медиите пред КОДАК театър да разпознаят легендата Ник Нолти (71, Nicholas King Nolte), койтоизглеждаше като Дядо Коледа, но бе номиниран за „по-млад“ образ за подържаща роля в „Боецът“.

Сред гостите бяха и принцът на Монако Албер и съпругата му принцеса Шарлийн. Албер призна в интервю при пристигането си на церемонията, че няма как на такова събитие да не си спомни за майка си – принцеса Грейс, бившата холивудска звезда Грейс Кели.

Сцената на КОДАК театър бе един достоен домакин с един клсически декор, макар и за последен път за слдващите десет години. Програмата бе също на високо ниво.

Водещият Били Кристал, който за девети път излезе да води ОСАКРите, направи едно блестящо представяне изпълнено с много хумор. След наградите Били каза пред входа на залата за традиционния Бал на Губернатора, че „дълго време и доста детайлно е било подготвено шоуто, като целта е била да бъде възможно най-комично. Мисля, че се получи.“

Цирковото шоу на Цирк де Солей подлуди и вдигна на крака луксозната публика с акробатични номера из цялата зала и бешо уважено със ставане на крака и дълго желание за биз, което не бе изпълнено.

http://www.youtube.com/watch?v=r1f84aZazgQ

НАГАРАДЕНИТЕ /вижте по-долу класацията с оригиналните заглавия на английски език и видео за филмите/

“Артистът” очаквано спечели наградите за филм на годината, режисура и главна мъжка роля, костюми и музика. Историята за звезда на нямото кино, който трудно преживява навлизането на говорещите филми, но успява да си върне старата слава вече обра наградите на “Златен глобус”, “Сезар”, “БАФТА”  и “Независим дух” в основните категории.

Мерил Стрийп (61, Meryl Streep) получи ОСКАР в категорията „главна женска роля“ за образа на бившия британски премиер Маргарет Тачър в “Желязната лейди”. “Когато си чух името, първата ми мисъл бе, че половин Америка ще каже: “О, не, стига, пак ли тя? Както и да е..”, шеговито коментира актрисата при получаването на наградата си и допълни, че едва ли някога ще получи пак отличие. Мерил води списъка за актьори с най-много номинации за Оскар (независимо мъж или жена) – 17 на брой, до 2012 година, от които печели 3. Има също 26 номинации за Златен Глобус за периода от 1979 година насам, от който печели 8. Филмът взе и наградата за грим.

Носител на наградата за поддържаща женска роля стана Октавия Спенсър (39, Octavia Spencer) за изпълнението си в “Южнячки”, като това е първият й “Оскар“ в кариерата й от 1996 г. насам.

За “Най-добър чуждестранен филм” спечели иранския филм “Раздяла”, като режисьорът посвети наградата на “иранците, които ни гледат и се чувстват горди, че страната се споменава с културата й, която няма общо с политиката”.

Филмът на Мартин Скорсезе “Изобретението на Хюго” взе  5 награди – за операторско майсторство, сценография, визуални ефекти, звук и звуков монтаж.

За “Най-добър адаптиран сценарий” бе определен “Потомците”. Това е втора награда за Алегзандър Пейн (51, Alexander Payne) .

“Полунощ в Париж” на Уди Алън спечели в категория “Най-добър оригинален сценарий”, но не присъстваше в залата за да си получи статуетката.

“Ранго” победи сред анимационните филми.

За монтаж бе награден “Мъжете, които мразеха жените”.

Oscars 2012: FULL LIST WINNERS

Best Picture

WINNER: The Artist — Thomas Langmann

The Descendants

Extremely Loud & Incredibly Close

The Help

Hugo

Midnight in Paris

Moneyball

The Tree of Life

War Horse

 

Best Directing

Woody Allen, Midnight in Paris

WINNER: Michel Hazanavicius, The Artist

Terrence Malick, The Tree of Life

Alexander Payne, The Descendants

Martin Scorsese, Hugo

 

Best Actor

Demián Bichir, A Better Life

George Clooney, The Descendants

WINNER: Jean Dujardin, The Artist

Gary Oldman, Tinker Tailor Soldier Spy

Brad Pitt, Moneyball

 

Best Actress

Glenn Close, Albert Nobbs

Viola Davis, The Help

Rooney Mara, The Girl With the Dragon Tattoo

WINNER: Meryl Streep, The Iron Lady

Michelle Williams, My Week With Marilyn

Best Supporting Actor

Kenneth Branagh, My Week With Marilyn

Jonah Hill, Moneyball

Nick Nolte, Warrior

WINNER: Christopher Plummer, Beginners

Max von Sydow, Extremely Loud & Incredibly Close

Best Supporting Actress

Bérénice Bejo, The Artist

Jessica Chastain, The Help

Melissa McCarthy, Bridesmaids

Janet McTeer, Albert Nobbs

WINNER: Octavia Spencer, The Help

Best Adapted Screenplay

WINNER: The Descendants — Alexander Payne, Nat Faxon, and Jim Rash

Hugo

The Ides of March

Moneyball

Tinker Tailor Soldier Spy

 

Best Original Screenplay

The Artist

Bridesmaids

Margin Call

WINNER: Midnight in Paris — Woody Allen

A Separation

 

Best Animated Feature

A Cat in Paris

Chico & Rita

Kung Fu Panda 2

Puss in Boots

WINNER: Rango — Gore Verbinski

 

Best Documentary Feature

Hell and Back Again

If a Tree Falls: A Story of the Earth Liberation Front

Paradise Lost 3: Purgatory

Pina

WINNER: Undefeated — Daniel Lindsay, T.J. Martin, and Rich Middlemas

 

Best Foreign Language Film

Bullhead (Belgium)

Footnote (Israel)

In Darkness (Poland)

Monsieur Lazhar (Canada)

WINNER: A Separation (Iran) — Asghar Farhadi

Best Cinematography

The Artist

The Girl With the Dragon Tattoo

WINNER: Hugo — Robert Richardson

The Tree of Life

War Horse

 

Best Film Editing

The Artist

The Descendants

WINNER: The Girl With the Dragon Tattoo — Angus Wall and Kirk Baxter

Hugo

Moneyball

 

Best Art Direction

The Artist

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

WINNER: Hugo — Dante Ferretti and Francesca Lo Schiavo

Midnight in Paris

War Horse

 

Best Costume Design

Anonymous

WINNER: The Artist — Mark Bridges

Hugo

Jane Eyre

W.E.

 

Best Makeup

Albert Nobbs

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

WINNER: The Iron Lady — Mark Coulier and J. Roy Helland

 

Best Original Score

The Adventures of Tintin

WINNER: The Artist — Ludovic Bource

Hugo

Tinker Tailor Soldier Spy

War Horse

 

Best Original Song

WINNER: “Man or Muppet,” The Muppets — Bret McKenzie

“Real in Rio,” Rio

 

Best Sound Mixing

The Girl With the Dragon Tattoo

WINNER: Hugo — Tom Fleischman and John Midgley

Moneyball

Transformers: Dark of the Moon

War Horse

 

Best Sound Editing

Drive

The Girl With the Dragon Tattoo

WINNER: Hugo — Philip Stockton and Eugene Gearty

Transformers: Dark of the Moon

War Horse

 

Best Visual Effects

Harry Potter and the Deathly Hallows: Part 2

WINNER: Hugo — Robert Legato, Joss Williams, Ben Grossmann, Alex Henning

Real Steel

Rise of the Planet of the Apes

Transformers: Dark of the Moon

 

Best Animated Short Film

Dimanche/Sunday

WINNER: The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore — William Joyce and Brandon Oldenburg

http://www.youtube.com/watch?v=Adzywe9xeIU

La Luna

A Morning Stroll

Wild Life

 

Best Documentary Short Subject

The Barber of Birmingham: Foot Soldier of the Civil Rights Movement

God Is the Bigger Elvis

Incident in New Baghdad

WINNER: Saving Face — Daniel Junge and Sharmeen Obaid-Chinoy

The Tsunami and the Cherry Blossom

 

Best Live-Action Short Film

Pentecost

Raju

WINNER: The Shore — Terry George and Oorlagh George

Time Freak

Tuba Atlantic

 

2 comments for “ОСКАР 2012 – старата класика на Холивуд прегази младите ентусиасти – OSCAR 2012

  1. 2012/02/27 at 11:45 AM

    Oscars 2012: Why the Academy Voted for the Films and People That It Did

    (Analysis,The Hollywood Reporter)

    THR awards analyst Scott Feinberg performs a post-mortem on the major categories to try to understand why the Academy made the choices that it did.

    Last night, the 84th Academy Awards ceremony answered, once and for all, all of the questions that we have been pondering on this blog since September. Here’s a category-by-category look at why things turned out the way they did.

    BEST PICTURE
    The Artist

    The Artist’s victory wasn’t unexpected — after all, it won virtually all of the major precursor awards, including the PGA and DGA awards — but it was historic: it becomes the first movie about movies, the first silent film since Wings (1927), the first black-and-white film since Schindler’s List (1993), and only the 12th non-American film to ever win the top Oscar. It made its way into the winner’s circle — past comptetitors that boasted things that it did not, such as cutting-edge technology (Hugo) and an important social message (The Help) — in part by charming voters (it’s a love letter to the movies and the town most famous for making them, and was the only of this year’s nine best picture nominees that was actually filmed in Hollywood) and in part by making them want to root for an underdog (kudos to The Weinstein Company, which has now distributed two best picture winners in a row and this year ran one of the cleaner races to the top in recent memory).

    PHOTOS: Oscars 2012 Best (and Worst) Moments Gallery

    BEST DIRECTOR
    Michel Hazanavicius (The Artist)

    For the second year in a row, this category has been won by a foreigner who few Americans had ever heard of just months before the Oscars. (Tom Hooper won for The King’s Speech last year.) The bottom line is that Academy members are very reluctant to split their best picture and best director votes, and, because The Artist was the Academy’s clear favorite this season, one had to bet on its director, as well, even in the face of bigger-name competition like Martin Scorsese (Hugo), Woody Allen (Midnight in Paris), Terrence Malick (The Tree of Life), and Alexander Payne (The Descendants). Hazanavicius’ Oscar win was all but guaranteed after he won the DGA Award, which remains the most accurate Oscar predictor of all: indeed, in the last 64 years, it has correctly called the best director race 58 times and the best picture race 51 times. He becomes just the second French-born winner of this prize (after Roman Polanski).

    BEST ACTOR
    Jean Dujardin (The Artist)

    In the end, the Academy, like SAG (which has now predicted this category eight times in a row), opted for “the Clooney of France” over Clooney himself, making Dujardin its first French winner ever (Maurice Chevalier, Charles Boyer, and Gerard Depardieu were nominated) and only the fourth person to win best actor at both the Cannes Film Festival and the Oscars (the others were Ray Milland for The Lost Weekend [1945], Jon Voight for Coming Home [1978], and William Hurt for Kiss of the Spider Woman [1985]). I suspect that Clooney came very close (he’s now 0-for-3 in the category in the last five years), but that voters ultimately concluded that he will have other chances whereas Dujardin might not (he plans to remain in France), and therefore opted to seize this opportunity — like when they voted for Roberto Benigni for Life Is Beautiful (1998) — to acknowledge him. Significant credit for this win must be given not only to TWC, but also to Dujardin’s publicist Bryna Rifkin of ID-PR, who has now guided two French natives with broken English to acting Oscars within the last five years, the other being Marion Cotillard for La Vie En Rose (2007).

    BEST ACTRESS
    Meryl Streep (The Iron Lady)

    It’s hard to think of Streep, whom most regard as the greatest actress alive, as an “upset winner,” but that she was last night, besting SAG and Critics’ Choice award winner Viola Davis (The Help), who had never before won (unlike Streep, who already had once in lead and once in supporting) and who was up for a film the Academy liked more than Streep’s (The Help was nominated for best picture and many other Oscars that The Iron Lady was not). Davis’ relative lack of screen time may have deterred some from voting for her, but, ultimately, Streep checked off boxes of a lot of things that the Academy has always gravitated towards (she played a real famous person, who ages on screen, in a period piece, distributed by the Weinsteins). I think that members concluded that, for this perf and for her consistently great work since she last won an Oscar 29 years ago (only Helen Hayes and Katharine Hepburn have waited longer between acting wins at 39 and 34 years, respectively), she has more than earned a third. At 62, she becomes the fourth oldest person to win in this category (behind only 80-year-old Jessica Tandy, 74-year-old Hepburn, and 63-year-old Marie Dressler), and joins Jack Nicholson, Ingrid Bergman, and Walter Brennan as the only three-time acting winners (Hepburn’s the only thespian with more: four).

    PHOTOS: Oscars 2012 Red Carpet Arrivals

    BEST SUPPORTING ACTOR
    Christopher Plummer (Beginners)

    Plummer, 82, completed his sweep of all of the major awards this season by becoming the oldest person to ever win an acting Oscar (surpassing the record held for the last 36 years by George Burns, who was 80 when he won this category for The Sunshine Boys [1975]), besting fellow Oscar-less octogenarian Max von Sydow (Extremely Loud and Incredibly Close) along the way. The reality is that this recognition was less for a performance than for a career that had yet to be properly recognized. It’s certainly not an unworthy performance to win for, but also not his best. He becomes only the fifth person to win this category as the sole nominee for his film (the others being Walter Brennan for Kentucky [1938], Van Heflin for Johnny Eager [1942], Peter Ustinov for Topkapi [1961], and Jack Palance for City Slickers [1991].

    BEST SUPPORTING ACTRESS
    Octavia Spencer (The Help)

    Spencer, who met and became dear friends with the screenwriter/director of The Help when both were production assistants on A Time to Kill (1996), struggled for the last 15 years to find any work (let alone work worthy of her talents), but was not to be denied for her performance as the feisty maid Minny in this hit film. It was a character that the novel’s author Kathryn Stockett based largely on her, and a performance for which she was recognized at virtually every awards show this season. Her film’s sole Oscar winner, she becomes only the fifth black woman to win in this category (after Hattie McDaniel for Gone with the Wind [1939], Whoopi Goldberg for Ghost [1985], Jennifer Hudson for Dreamgirls [2006], and Mo’Nique for Precious [2009]). She also makes this the second year in a row in which one co-star has topped another in this category, topping Jessica Chastain (just as The Fighter’s Melissa Leo beat her co-star Amy Adams last year).

    BEST ADAPTED SCREENPLAY
    Alexander Payne, Nat Faxon, Jim Rash (The Descendants)

    Voters wanted to take care of this film somewhere, and nowhere made more sense than in this category. Payne also won seven years ago for Sideways (2004).

    BEST ORIGINAL SCREENPLAY
    Woody Allen (Midnight in Paris)

    Ditto. Even the popularity of The Artist couldn’t keep many voters from thinking that a silent movie doesn’t require as excellent a screenplay as a talkie — or from wanting to acknowledge Allen (in absentia, of course) with his record third Oscar in this category, but first in 25 years.

    BEST ANIMATED FEATURE
    Rango

    BEST DOCUMENTARY FEATURE
    Undefeated

    BEST FOREIGN LANGUAGE FILM
    A Separation

    I have no doubt that voters were tempted by the Holocaust drama in the category, but, at the end of the day, they avoided yet another mishap in the foreign language category by seconding the choice of virtually every film critic and awards group this season: Asghar Farhadi’s domestic drama set in Tehran, which becomes the first Iranian film to ever win this category. (Children of Heaven [1998] is the only other one that was ever nominated.) The Farsi-language film won the Berlin Film Festival last February and was also nominated in this year’s best original screenplay Oscar category.

  2. 2012/02/28 at 5:50 AM

    TV Ratings: Oscars Post Modest Gains With Billy Crystal

    Fast affiliate ratings have the 2012 broadcast outperforming James Franco and Anne Hathaway’s 2011 show in viewers, though it likely skewed a little older.

    Feb 28, 2012

    The Academy Awards are poised for some ratings growth this year, despite largely negative reviews and plenty of expected wins.

    The Academy Awards are poised for some ratings growth this year, despite largely negative reviews and plenty of expected wins.

    Fast affiliate ratings give the broadcast’s a smaller showing among adults 18-49 over 2011, posting a 10.7 demo rating. That’s even with last year’s preliminary rating but one tenth shy of the final.

    And while Billy Crystal’s crowd may have skewed slightly older, it was almost certainly larger. Early viewership returns put the nearly three-hour broadcast at 39.3 million viewers. That’s a 4 percent bump over last year’s 37.9 million final.

    ABC’s red carpet coverage was likely down, with the three half hours pulling respective 4.8, 6.2 and 8.1 ratings among adults 18-49. Though the first hour posted gains, the half-hour leading into the Oscar broadcast dropped 11 percent, year over year.

    The rest of the networks passed the night with mostly reruns, but CBS and NBC dropped original episodes of The Amazing Race and The Celebrity Apprentice. Both broadcasts dropped significantly from last weeks premieres, both hitting series lows.

    Celebrity Apprentice fell the most, 31 percent since last week, to a 1.8 among adults 18-49. The Amazing Race posted a 25 percent loss, pulling in a 2.1.

    Sunday, Feb. 26, Overnight Ratings:

    7 p.m.
    ABC: Oscar’s Red Carpet Live (19.02 million viewers, 4.8 rating among adults 18-49)
    CBS: 60 Minutes (R) (7.3 million, 1.3)
    NBC: Dateline (4.98 million viewers, 1.1)
    Fox: Bob’s Burgers (R) (2.04 million, 0.8)

    7:30 p.m.
    ABC: Oscar’s Red Carpet Live (23.4 million, 6.2)
    Fox: The Cleveland Show (2.5 million, 1.0)

    8 p.m.
    ABC: Oscar’s Red Carpet Live (30.1 million, 8.1)
    CBS: Amazing Race (7.6 million, 2.1)
    Fox: The Simpsons (R) (3.9 million, 1.6)
    NBC: Celebrity Apprentice (R) (2.5 million, 0.8)

    8:30 p.m.
    ABC: 84th Annual Academy Awards (8:30 – 11:00 p.m.) (39.3 million, 11.7)
    Fox: Napoleon Dynamite (R) (3.6 million, 1.7)

    9 p.m.
    NBC: Celebrity Apprentice (4.99 million, 1.8)
    Fox: Family Guy (R) (3.5 million, 1.6)
    CBS: The Mentalist (R) (4.9 million, 0.9)

    9:30 p.m.
    Fox: American Dad (R) (3.3 million, 1.5)

    10 p.m.
    CBS: CSI: Miami (R) (5.2 million, 1.2)